בבית שמול ביתי גר אדם שבכל לילה עולה על מיטתו בשעה של לפנות בוקר, כיון שבמשך הלילה הוא מעביר את זמנו בצפייה בטלוויזיה.
להפתעתי הרבה, בבוקר אני מבחין בו משכים קום, וכבר בשעה מוקדמת מאד כל האורות שבביתו כבר דלוקים. כלומר, הוא הסתפק בשעתיים או בשלוש שעות שינה בלבד.
כשהבחנתי בכך בפעם הראשונה חשבתי לעצמי שבודאי אותו אדם נהג כך באופן חד פעמי, אך כששמתי לב לכך שמנהג משונה זה חוזר על עצמו שוב ושוב חיפשתי מה ניתן ללמוד מהעניין.
הגעתי למסקנה שאם אדם זה מסוגל ללכת לישון בשלוש לפנות בוקר ובשעה שש כבר לקום, כל זאת בגלל הרצון שלו לצפות במכשיר הטמא – קל וחומר אני, שכל ימי מסתובבים סביב עבודת הבורא הטהורה, צריך ויכול לישון בשעה מאוחרת ובכל זאת עלי להשכים קום מוקדם בבוקר כדי להתחיל את יומי בעבודת ה' יתברך.
